تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کارهای کوچک

تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کارهای کوچک

در این مقاله خواهید خواند:

تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کارهای کوچک

تبلیغات گوگل ادوردز می تواند شبیه به یک قمار نسبتاً پیچیده و دلهره آور برای کسب و کارهایی به نظر برسد که پیش از این هرگز در این مسیر پا نگذاشته اند؛ و برای اینکه کاملاً منصف باشیم، قطعاً کمی پیچیدگی و ظرافت برای یک کمپین پرداخت به ازای هر کلیک وجود دارد، اما مسلماً در این مسیر فرصت هایی هم برای جلب نظر دیگران به سوی کسب و کار جدید شما یا برجسته کردن ویژگی ها، و از همه مهمتر، گرفتن ترافیک تازه و بیشتر برای وب سایت وجود دارد.

علیرغم فرصت هایی که در این مسیر وجود دارد، خیلی راحت می توان درک کرد که چرا بسیاری از کسب و کارهای کوچک برای شروع این سفر دچار تردید می شوند، به ویژه اگر در تلاش برای رخنه به صنعتی نسبتاً تثبیت شده و پایدار باشند. ممکن است به قدرت هزینه های شرکت های عظیمی نگاه کنند که می توانند در هر چرخشی آن ها را از گردونه رقابت خارج کنند و با خود تصمیم می گیرند که شیرجه زدن در استخری پر از کوسه های سفید بزرگ و ماهی های واقعاً عصبانی پیرانا کاری به دور از عقل و منطق است.

در ادامه بخوانید  آشنایی با سئو کلاه سیاه

چرا باید از تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کارهای کوچک استفاده کنید

تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کارهای کوچک شما را در کنار مشتریانتان قرار می دهد

در مقایسه با سئو سایت، از همان ابتدا می توانید توجه ها را به سوی خود جلب کنید و از همه مهمتر، خیلی سریعتر کلیک های بیشتری دریافت می کنید. نتایج نسبتاً بلافاصله حاصل می شوند و می توانید در حالیکه منتظر مشاهده دیگر تلاش های بهینه سازی هستید، برای سایت خود ترافیک ایجاد کنید.

گزینه های بیشتری برای هدف گیری در اختیار دارید

اگر کسب و کار کوچکی هستید که تنها به جذب مخاطبان محلی نیاز دارید، گوگل ادوردز به شما این امکان را می دهد که محل خود را مشخص کنید. همچنین گزینه های هدف گیری دیگری نیز متناسب با بافت جمعیتی منطقه وجود دارد، گرچه این گزینه ها به آن شکلی که می توانید آن ها را در سیستم آگهی فیس بوک پیدا کنید از دقت کافی برخوردار نیستند. با این وجود، می توانید به کند و کاو جستجوهای بسیار ویژه تر بپردازید.

رهگیری نتایج تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کارهای کوچک آسان است

بازاریابی آنلاین بر اساس حدس و گمان یا فرضیه سازی نیست. اساس بازاریابی آنلاین بر آزمودن، رهگیری، و اصلاح استراتژی ها برای دستیابی به بهترین نتایج است. از آنجایی که تبلیغات گوگل ادوردز می تواند شما را در چشم افراد بسیار بیشتری نشان دهد، می تواند برای یک نمونه معتبر ترافیک کافی نیز ایجاد کند. به این شکل، می توانید ببینید که چه چیزی واقعاً کارآمد است، چه کلیدواژه هایی به نرخ تبدیل های بهتری منجر می شوند، و برای دور بعدی آگهی ها چه چیزهایی باید تغییر کند.

در ادامه بخوانید  میزبانی وب برای سئو: چرا مهم است

کنترل بودجه دقیق تری دارید

نکته اصلی فروش هر پلت فرم پرداخت به ازای هر کلیک این است که شما هیچ پولی پرداخت نمی کنید مگر اینکه کسی روی آگهی شما کلیک کند. هم راستا با این امر، شما این توانایی را نیز دارید که می توانید دقیقاً مشخص کنید که کاربران تا کی بر روی آگهی های شما کلیک کنند. به این شکل، می توانید بر روی حداکثر هزینه های خود محدودیت گذاشته و هرگز بیشتر از آنچه بودجه شما اجازه می دهد هزینه نکنید.

اینگونه به نظر می رسد که اجرای یک کمپین گوگل ادوردز مزایای بسیاری دارد و قطعاً هم همینطور است، اما این فرآیند روی دیگری نیز دارد که کسب و کارهای کوچک باید از آن آگاه باشند. اول از همه اینکه، اگر محصول شما آنقدر منحصر به فرد است که هیچ کس کلیدواژه های مرتبط را جستجو نمی کند، بنابراین نمی توانید ترافیک زیادی را به سایت خود جذب کنید.دوم، به محض اینکه پرداخت را متوقف کنید، ترافیک سایت هم متوقف می شود.بسیاری از شرکت ها خیلی راحت می توانند لقمه بزرگتر از دهان خود بردارند. آن ها با دیدن کمی موفقیت، به طور طبیعی تمایل پیدا می کنند که کلیدواژه بعدی یا محل بعدی را هدف بگیرند و به همین ترتیب پیش بروند. به عنوان یک کسب و کار کوچک، بسیار مهم است که تمرکز خود را حفظ کنید و از هر دلاری که خرج می کنید نهایت استفاده را ببرید.

در نهایت، آگاهی از این موضوع بسیار حائز اهمیت است که گاهی اوقات کوچکترین و ساده ترین چیزها نیز می توانند مانع ترافیک سایت شما شوند. شاید تنها از امکان Broad Match استفاده می کنید، شاید از یک کمپین یا از یک گروه آگهی برای تمامی کلیدواژه های شما استفاده می شود. این موارد اشتباه های ساده ای هستند که تازه کارها مرتکب می شوند، اما به معنای واقعی کلمه می توانند توسعه یک شرکت را عقب بیندازند.

نکاتی برای حداکثر استفاده از کمپین تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کارهای کوچک

مطمئن شوید که صفحات هدف  شما به طور کامل بهینه شده اند

قطعاً نمی خواهید که چنین ترافیک هدفمند عظیمی را به سوی صفحه ای که بهینه سازی ضعیفی دارد هدایت کنید. اگر ترافیک وارد صفحه ای شود که به طور خاص برای تبدیل بازدیدکننده ها به مشتریان طراحی نشده باشد، پس پول زیادی بابت ترافیک زیاد پرداخت کرده اید اما در عمل این ترافیک برای شما هیچ بازدهی نداشته است. همیشه مطمئن شوید که صفحات هدف شما برای تبدیل بازدید کننده به مشتری به خوبی بهینه شده است.

به آزمایش ادامه دهید

عناصر زیادی از آگهی ها و صفحات هدف وجود دارند که می توانید آن ها را آزمایش کنید، تا در ادامه با یک طرح و برنامه مشخص به آن ها بپردازید. به صورت تصادفی آزمایش نکنید. داده ها را در نظر بگیرید، فرضیه سازی کنید و سپس یک عنصر را مورد آزمایش قرار دهید. ببینید چه چیزی تغییر می کند و سپس به آزمایش عنصر بعدی بپردازید. ثابت قدم باشید، و هیچ وقت پیش خودتان فکر نکنید که همه چیز را آزمایش کرده اید. همیشه چیزی هست که می توانید آن را آزمایش کنید.

به طور فعال فهرست کلیدواژه های تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کارهای کوچک گسترش دهید

روی یک کلید واژه خاص تمرکز نکنید. بله، از نظر فنی هر روزه هزاران جستجو برای « ویجیت» وجود دارد، اما احتمال اینکه بتوانید به شخصی که عبارت « تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کارهای کوچک» را جستجو می کند چیزی بفروشید بسیار بالاتر است. سعی کنید کلیدواژه های مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک عملکرد و کارایی بهتری دارد.

همیشه بر داده های نظارت بر پیشرفت خود اشراف داشته باشید

پرداخت به ازای هر کلیک چیزی نیست که آن را تنظیم کنید و سپس فراموش کنید. حتی اگر ترافیکی دریافت می کنید که به اندازه کافی خوب به نظر می رسد، معمولاً همیشه راهی وجود دارد که نرخ بازگشت سرمایه بهتری دریافت کنید یا هزینه های خود را بهبود بخشید. هیچ وقت این جمله که « کارها خوب پیش می رود» را نپذیرید. در عوض، فرض کنید که همیشه می توانید کاری انجام دهید که به عملکرد بهتر استراتژی های شما می انجامد .

آگهی هایی بنویسید که کارایی تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کارهای کوچک را داشته باشند

شما فضای بسیار محدودی در اختیار دارید تا در آن چند کلمه ای بنویسید که مردم را به کلیک بر روی آگهی شما ترغیب کند. بنابراین، باید مطمئن شوید که به شکل کارآمدی از تمام این فضا بهره برداری می کنید. اگر فراتر از « گنجاندن کلیدواژه ها» نروید، قطعاً فرصت های بسیاری را از دست می دهید. باید آنچه باعث تفاوت محصول یا شرکت شما می شود را منتقل کنید. باید به دیگران دلیل و بهانه ای برای کلیک بر روی آگهی خود بدهید. مجبور نیستید کل محصول را بفروشید، تنها باید محصول را به کلیک کننده بفروشید. این کار را می توانید با برجسته کردن زمان محدود آفرها، امتحان رایگان، یا هر مشوق دیگری انجام دهید.با این حال، در حالیکه مشغول نوشتن آگهی خود هستید، باید فراتر از متن آگهی فکر کنید و مطمئن شوید که آگهی شما دقیقاً با محتوای صفحه هدف شما پیوند خورده است.  مطمئن شوید که کلمات، تم ها، و قول ها و وعده ها اولین چیزهایی هستند که بازدیدکننده ها در بدو ورود به سایت شما می بینند.

به بودجه تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کارهای کوچک توجه کنید

وقتی می بینید که ترافیک سایت در حال بالا رفتن است، ممکن است وسوسه شوید که کمی از بودجه تعیین شده بیشتر هزینه کنید. اما اگر برای این کار برنامه ریزی نکرده اید، چنین کاری نکنید. قطعاً نمی خواهید پیش از مطمئن شدن از این موضوع که ترافیک جدید ایجاد شده در حال تبدیل بازدیدکننده ها به مشتری و ایجاد یک سود پایدار است دست به ولخرجی بیشتر بزنید.در نهایت، احتمالاً تمایل پیدا خواهید کرد که بودجه خود را کم یا زیاد کنید. فقط مطمئن شوید که داده ها و اطلاعات کافی جهت پشتیبانی از تصمیم گیری های خود را در اختیار دارید.

روی نحوه کارکرد پیشنهادات قیمت تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کارهای کوچک مسلط شوید

این جایی است که اکثر شرکت های بی تجربه با مشکلاتی مواجه می شوند. قیمت های مختلف می توانند آگهی های شما را در نتایج جستجو پایین تر یا بالاتر نشان دهند. بسیاری از شرکت ها به صورت خودکار اینطور فرض می کنند که باید پیشنهاد بالاترین قیمت را بدهند تا بدین شکل اطمینان خاطر پیدا کنند که بالاترین جایگاه را از آن خود می کنند، اما این کار همیشه هم درست نیست. گاهی اوقات، یک جایگاه پایین تر ممکن است کلیک های بیشتری دریافت کند. اینجاست که شاید در دل آرزو کنید که این موضوع را با مشاوری که قادر به رسیدگی به حساب شما و بررسی مواردی مانند نرخ تبدیل برای کلیدواژه های خاص و میزان سودآوری بالقوه باشد در میان بگذارید. این کار می تواند به تعیین استراتژی حداکثر قیمت پیشنهادی شما کمک کند.

آیا تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کارهای کوچک می تواند مفید باشد؟ 

پاسخ کوتاه این است که بله، می تواند. علیرغم رقابت سنگین در برخی صنایع، این امکان برای شرکت های کوچک نیز وجود دارد که در صورت رعایت و پیروی از نکات، شاهد موفقیت با تبلیغات گوگل ادوردز باشد.

با بودجه ای کوچکتر و محدودتر می توان به تمامی موارد بالا دست یافت. ممکن است استراتژی ها کمی متفاوت باشند، و نیازمند تمرکز دقیق تر و منسجم تری باشید، اما احتمال موفقیت وجود دارد.

اگر پیش از این با تبلیغات گوگل ادوردز  کار نکرده باشید، شاید کمی ترسناک به نظر برسد اما با رویکردی دقیق و از روی مطالعه، کسب و کارهای کوچک هم می توانند بازده سرمایه گذاری پایداری داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *