قوانین گوگل ادورز

قوانین گوگل ادورز

قوانین گوگل ادورز

قوانین گوگل ادورز وقتی پای تبلیغات که در میان باشد، گوگل همیشه مجموعه قوانینی را برای آن در نظر گرفته و خیلی سفت و سخت آن‌ها را اجرا می‌کند. البته جای نگرانی نیست چرا که این قوانین کاملا واضح هستند و ممکن است پس از خواندنشان بگویید ما همین الان هم بدون دانستن این قوانین، آن‌ها را رعایت می‌کردیم.

در ادامه یک خلاصه کوتاه از ۲۰ قانون کلی در رابطه با قوانین گوگل ادورز برای شما آماده کرده‌ایم که وقتی کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز خود را آغاز می‌کنید، باید حتما آن‌ها را رعایت کنید تا در ادامه برای شما مشکلی به وجود نیاید. این قوانین از صفحات فرود (Landing Page) گرفته تا متن تبلیغات و کپی رایتینگ آن‌ها را شامل می‌شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا خیلی سریع و خلاصه آن‌ها را بررسی کنیم.

۱. دکمه برگشت (Back Button)

صفحات فرودی که انتخاب می‌کنید هم باید به سادگی وارد آن‌ها شد و هم به سادگی از آن‌ها خارج شد. هر تلاشی که برای نگه داشتن کاربر در صفحه فرود به وسیله حذف دکمه برگشت انجام بگیرد، خلاف قوانین گوگل ادوردز بوده و ممکن است به حذف تبلیغ شما بیانجامد.

۲. محدودیت‌های موجود در این صنعت

به طور کلی یک سری محدودیت در صنعت تبلیغات وجود دارد که گوگل نیز آن‌ها را هم وارد لیست قرمز قوانین گوگل ادورز خود کرده که باید آن‌ها را رعایت کرد.

ممنوعیت‌های قوانین گوگل ادورز عبارتند از:

  • تبلیغ خدمات جنسی
  • تبلیغات مربوط به فروش سلاح گرم که می‌تواند آسیب‌رسان باشد (مواردی مثل تبلیغ برای سلاح پینت‌بال، سلاح‌های غیر واقعی، چاقو آشپز خانه و موارد این چنینی که به صورت مستقیم آسیب‌رسان نیستند، ایرادی ندارد.)
  • تبلیغات مربوط به سایت‌های شرط‌بندی
  • تبلیغات مربوط به اجناس تقلبی و بدلی (محصولاتی که تقلبی بوده و به اسم اصل فروخته می‌شود)
  • تبلیغات مربوط به آتش‌بازی
  • تبلیغات مربوط به فروش محصولات مرتبط با گونه‌هایی در خطر انقراض
  • تبلیغات مربوط به فروش اسناد جعلی مثل پاسپورت
  • تبلیغات مربوط به سایت‌هایی که فقط تبلیغ نشان می‌دهند
  • تبلیغات مربوط به حزب‌ها و کاندیداهای سیاسی که قانونا حق تبلیغ ندارند
  • برخی تبلیغات مربوط به خدمات درمانی مثل استخدام کارآموز بالینی، تست ویروس ایدز در منزل، آزمایش‌های غیر قانونی و نوشتن نسخه (در صورتی که داروهای تبلیغ شده برای نوشتن نسخه منع قانونی نداشته باشد، اشکالی ندارد.)
  • تبلیغات مربوط به دستگاه‌هایی که در اجرای قوانین ترافیکی تداخل ایجاد می‌کنند

۳. Bridge or Doorway Pages

این مورد شامل صفحات فرودی می‌شود که به محض ورود به آن‌ها، کاربر به یک لینک دیگر منتقل شده و در حقیقت ترافیک را به سایتی دیگر منتقل می‌کنند. البته استثناهایی در این زمینه وجود دارد؛ برای مثال صفحات ecommerce که کاربر را به صفحه پرداخت منتقل می‌کنند، شامل این قانون نمی‌شوند.

در ادامه بخوانید  روش استفاده ازشمارش معکوس گوگل ادوردز

۴. نقض کپی‌رایت

قوانین گوگل ادورز به شما اجازه نمی‌دهد از محتوا یا چیزی بدون اجازه صاحب آن اثر استفاده کنید. اگر اجازه استفاده از آثار ثبت شده را داشته باشید منعی ندارد اما در غیر این صورت، تبلیغ شما نمایش داده نخواهد شد.

۵. مقصد لینک‌ها

مقصد نهایی لینک‌هایی که در تبلیغ خود می‌گذارید باید برای همه موقعیت‌های مکانی در دسترس باشد. شما نمی‌توانید به یک آدرس ایمیل لینک بدهید یا لینک دانلود یک فایل مثل ویدئو را در تبلیغ خود قرار دهید. دامنه صفحه فرود شما نیز باید مطابق با همان چیزی باشد که در متن تبلیغ خود قرار داده‌اید و نباید به هیچ‌وجه لینک شما، کاربر را به یک صفحه دیگری که ارتباط با تبلیغ شما ندارد، هدایت کند.

۶. وابستگی‌های ضمنی

قوانین گوگل ادورز به شما اجازه نمی‌دهد در متن تبلیغ خود وابستگی به گوگل را بدون اجازه این شرکت اعلام کنید. همچنین نباید در متن خود وابستگی یا همکاری با هر کسب‌وکار غیر مرتبط را اعلام کنید.

۷. دامنه‌های پارک شده

قوانین گوگل ادورز به شما اجازه نمی‌دهد مخاطب را اصطلاحا به سایت‌های پارک شده بفرستید که ارزش محتوایی کمتری دارند و یا قصد تبلیغ آن دامنه‌ها را دارند. برای مثال دامنه اصلی سالوک وب است و نباید تبلیغ ادوردزی ما، به صفحه salookweb.com لینک داده شود تا به این ترتیب ترافیک را به آن وب‌سایت منتقل کنیم.

۸.بدافزارها

اگر سایت شما به بدافزار مجهز باشد و کامپیوتر مخاطب را به خطر بیاندازد، قوانین گوگل ادورز تبلیغ شما را نمایش داده نمی‌شود. این موضوع شدیدا خلاف قوانین گوگل ادورز است و هرگز به فکر اضافه کردن بدافزار به صفحه فرود خود نباشید.

۹. پنهان کاری

قوانین گوگل ادورز با استفاده از الگوریتم‌های خود، اجازه پنهان کاری در زمینه محتوا را به شما نمی‌دهد. یعنی مثلا نمی‌توانید یک محتوای جداگانه برای بات‌های گوگل مثل Googlebot تولید کنید و در عمل به مخاطبان خود یک محتوای دیگر نمایش دهید. محتوای نمایش داده شده به مخاطبین باید با محتوایی که برای بات‌های گوگل در نظر گرفته‌اید، دقیقا یکی باشد.

۱۰. Mirroring و Framing را فراموش کنید

به منظور اینکه کاربر محتوای خاص و یکتا ببیند، قوانین گوگل ادورز به شما اجازه نمی‌دهد با استفاده از تکنیک‌های Mirroring، سایتی که در سرور‌ها و دامنه‌های مختلف هستند را نمایش دهید. همچنین شما اجازه ندارید یک سایت دیگر را صفحه فرود خود Frame کنید و محتوای آن سایت را نمایش دهید.

۱۱. پاپ‌آپ ها

برای ارتقا تجربه کاربری صفحه فرود، قوانین گوگل ادورز به شما اجازه نمی‌دهد از پاپ‌آپ‌ها در صفحه فرود خود استفاده کنید. تعریف گوگل از پاپ‌آپ یعنی هر صفحه‌ای که تحت هر شرایطی در یک پنجره جدید با کلیک کردن در صفحه فرود شما باز شود.

۱۲. فیشینگ

این روز‌ها دیگر همه ما با مفهوم صفحات فیشینگ آشنا هستیم. قوانین گوگل ادورز به شما اجازه نمی‌دهد تبلیغی بگذارید که یک صفحه فیشینگ بوده و اطلاعات شخصی کاربران را بدزدد.

۱۳. Double Serving (تبلیغات برای یک آدرس در دو اکانت)

بعضی افراد احتمالا از روی زرنگی چنین کاری را پیش‌تر انجام داده‌اند و گوگل فهمیده و اکنون انجام ندادن آن، تبدیل به یک قانون شده است. از نظر گوگل Double Serving یعنی یک تبلیغ یکسان در دو اکانت مختلف ادوردز وجود داشته باشد. این یعنی وقتی کلمه کلیدی مرتبط را جست‌وجو کنید، در واقع آن تبلیغ را دوبار در صفحه می‌بینید.

در ادامه بخوانید  تبلیغات رایگان در گوگل

۱۴. برداشت اطلاعات

گوگل اجازه نمی‌دهد سایت‌هایی که هدف از آن‌ها فقط و فقط دریافت اطلاعات کاربران است، از پلتفرم ادوردز استفاده کنند. برای مثال سایت‌هایی که به شما می‌گویند شما برنده جایزه شده‌اید و برای دریافت آن باید اطلاعات خود را وارد کنید، جایی در تبلیغات ادوردز ندارند. همچنین سایت‌هایی که اطلاعات مهم مثل اطلاعات بانکی را برای پرداخت دریافت می‌کنند باید از SSL استفاده کنند تا بتوانند در گوگل ادوردز تبلیغ بدهند.

۱۵. دستورالعمل‌های ویرایشی

قوانین گوگل ادورز  یک راهنمای مشخص و جامع برای تقریبا تمام زبان‌هایی که می‌توان در ادوردز استفاده کرد، آماده کرده است؛ طبق این راهنما استفاده از این کلمات و معادل فارسی شده آن‌ها باید خودداری کرد:

  • عبارت‌های «اینجا کلیک کنید» و یا «کلیک +۱» برای کال تو اکشن‌ها
  • کلمات زشت و ناپسند
  • علامت تعجب در تیتر تبلیغ
  • استفاده مکرر از نقطه یا دیگر علائم نگارشی
  • نماد‌ها، اعداد و حروف که ارتباطی با معنی و هدف اصلی متن تبلیغ ندارند
  • استفاده غیر استاندارد از پرانتر، نمادها و حروف
  • بولت پوینت‌ها
  • استفاده مکرر از حروف انگلیسی بزرگ مگر اینکه نام برند باشد (مختص به زبان انگلیسی)
  • غلط املایی
  • رعایت نکردن زمان صحیح فعل‌ها در جمله‌بندی
  • تکرار زیاد کلمات خاص
  • استفاده از فاصله غیر استاندارد بین کلمات، حروف و نشانه‌ها مگر اینکه در نام برند، محصول یا یک علامت ثبت شده وجود داشته باشد

۱۶. تحریم‌های تجاری

تبلیغات ادوردز نباید به گونه‌ای باشند که تحریم‌های تجاری که از طرف دولت‌ها اعمال می‌شود را نقض کند. این بخش با توجه به هر کشور فرق دارد.

۱۷. کمک‌های آموزشی

تبلیغات برای کمک‌های آموزشی که برتری‌هایی در این زمینه را با ناعدالتی عرضه می‌کنند، در ادودرز جایی ندارند. از جمله این کمک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فروش سوالات امتحانی به صورت پیش‌پرداخت
  • سرویس‌های برگزاری امتحان
  • همچنین ثبت کردن صفحه‌ای به اسم خودتان در صورتی که ناشر کس دیگری باشد

۱۸. صفحات پرداخت گنگ

قوانین گوگل ادورز صفحاتی که به صورت نامشخص و گنگ، صفحه پرداخت برای کاربر در نظر گرفته‌اند را حذف می‌کند. برای مثال گوگل به صفحاتی که در نهایت از کاربر پولی دریافت کرده اما فاکتور دقیقی برای این هزینه اعلام نمی‌کند، اجازه تبلیغ نمی‌دهد. به طور کلی هر صفحه‌ای که در آن کاربر به صفحه پرداخت منتقل می‌شود، باید کاملا شفاف و واضح باشد و بدون رضایت کاربر، پولی از حساب او کسر نشود.

۱۹. تکنیک‌های اسپم

قوانین گوگل ادورز به کسب‌وکارهایی که از تکنیک‌های اسپم استفاده می‌کنند، اجازه تبلیغ نمی‌دهد. برای مثال:

  • برنامه‌های تبادل ترافیک وبسایت به صورت غیر قانونی
  • سرویس‌های کلیک خودکار
  • قالب‌های سایت آماده شده که فقط به منظور استفاده از AdSense ساخته شده‌اند
  • مدل‌های کسب‌وکاری که فقط برای ساخت ترافیک مصنوعی برای Affiliate لینک‌ها ساخته شده‌اند
  • سرویس‌های ایمیلی فله‌ای
  • نقض دستور العمل وب‌مستر‌ها

۲۰. تبلیغات «ضد» و خشونت‌آمیز

قوانین گوگل ادورز جلوی تبلیغاتی که در زمینه نژاد، مذهب، ملیت، جنسیت، گرایش جنسی، سن و یا اعتقادات بر ضد گروهی از مردم یا ارگان‌ها باشد، مطلقا خواهد ایستاد.

در نهایت این نوشته شامل ۲۰ مورد از مهم‌ترین و البته واضح‌ترین قوانین گوگل در زمینه تبلیغات ادوردز بود. پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از آغاز کمپین‌های تبلیغاتی خود در ادوردز، باز هم نگاهی به صفحه قوانین گوگل بیاندازید تا مبادا ناآگاهانه، از این قوانین تخطی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *