بهترین فروشگاه سازاینترنتی

بهترین فروشگاه سازاینترنتی

بهترین فروشگاه سازاینترنتی امروزه با گسترش روزافزون اینترنت و تاثیرات آن در شکوفایی و رشد کسب و کارها، صاحبان این کسب و کارها بیش از پیش نیاز به داشتن یک فروشگاه اینترنتی را حس می کنند. برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی راه های زیادی پیش روی این افراد وجود دارد.

بهترین فروشگاه سازاینترنتی کدام است ؟

استفاده از سیستم های فروشگاه ساز آماده یکی از راه هایی است که می تواند به سرعت یک فروشگاه اینترنتی برای این دسته از افراد فراهم کرده تا آنها بتوانند در بستر اینترنت نیز محصولات خود را به فروش برسانند.

اما شاید برای آن دسته از مدیرانی که آشنایی زیادی با دنیای وب و طراحی سایت نداشته باشند، انتخاب یک گزینه از بین این سیستم های فروشگاه ساز، کار چندان ساده ای نباشد. معمولا در انتخاب یک سیستم فروشگاه ساز شما با گزینه هایی همچون اپن کارت (OpenCart)، پرستاشاپ(Prestashop) و ووکامرس (Woocommerce) روبرو می شوید.

اما چگونه می خواهید تشخیص بدهید که کدام یک از این نرم افزارها بهترین فروشگاه سازاینترنتی است .

ویژگی های مشترک فروشگاه سازها

در ابتدا به بررسی وجه اشتراک های بین این فروشگاه سازها می پردازیم.

هر سه مورد ذکر شده توسط زبان PHP که یک زبان متن باز می باشد، نوشته شده اند. بنابراین قابلیت توسعه آنها توسط طیف وسیعی از برنامه نویسان فراهم خواهد بود.
نصب و راه اندازی اولیه این فروشگاه سازها رایگان است و شما تنها برای استفاده از برخی قالب ها و پلاگین های این سیستم ها باید هزینه پرداخت کنید.
در هسته اصلی این فروشگاه سازها امکانات پایه ای و اصلی که هر فروشگاه اینترنتی باید داشته باشد، وجود دارد. این امکانات عبارتند از : امکان تعریف محصول و نمایش آن در سایت –عضویت کاربران در سایت- سبد خرید و امکان افزودن محصول به آن- تسویه حساب و اتصال به درگاه های بانکی- مدیریت شیوه های ارسال کالا و حمل و نقل- امکان تعریف کد تخفیف و …
هر سه فروشگاه ساز از سئوی خوبی برخوردار هستند و می توان توسط آنها به رتبه های بالایی در گوگل دست پیدا کرد. اما ووکامرس به این دلیل که بر روی وردپرس نصب و استفاده می شود، اندکی نسبت به رقبایش در زمینه سئو مزیت بیشتری دارد.
بروزرسانی های هر سه فروشگاه ساز به طور رایگان انجام می شود.

تفاوت های این فروشگاه سازها

اکنون به بررسی تفاوت های میان این فروشگاه سازها با یکدیگر می پردازیم. شاید تصویر زیر و میزان جستجوی هریک از این سیستم های فروشگاه ساز در سالهای اخیر بتواند تا حد زیادی پاسخ سوال را روشن سازد.

در ادامه بخوانید  فرآیند طراحی UX چیست: 5 مرحله برای کاربران شادتر

همانطور که در تصویر فوق مشخص است، ووکامرس در چند سال اخیر توانسته گوی سبقت را از سایر رقبایش برباید و تبدیل به یکی از محبوب ترین فروشگاه سازهای جهان شود. به طوری که هم اکنون در بیش از ۲۰ درصد از سایت های فروشگاهی از این سیستم استفاده شده است. به بیان دیگر ووکامرس تاکنون برروی بیش از ۷۶۶ هزار دامنه مستقل نصب شده است که رقم حیرت انگیزی محسوب می شود.

اما چه عواملی سبب محبوبیت روزافزون ووکامرس شده است؟ در ادامه با بیان تفاوت های عمده میان ووکامرس و سایر سیستم های فروشگاه ساز، به این عوامل پی می بریم.

تجربه کاربری (بهترین فروشگاه ساز) :

از آنجایی که ووکامرس برخلاف دو مورد دیگر به تنهایی یک سیستم فروشگاه ساز محسوب نمی شود و در واقع یک افزونه است که بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب می شود، کار کردن با آن نیاز به دانش اندکی از وردپرس دارد.

منابع آموزشی (بهترین فروشگاه ساز) :

با برخورداری از طیف وسیعی از سایت های آموزشی در زمینه وردپرس و ووکامرس شما با صرف کمترین زمان و هزینه می توانید کار کردن با ووکامرس و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را بیاموزید. در صورت بروز هر مشکلی در فروشگاه ووکامرسی، شما قادر خواهید بود در بسیاری از موارد با یک جستجوی ساده در سطح وب راه حل مشکل خود را پیدا کنید. ضمن اینکه در سال های اخیر سایت های فارسی در زمینه آموزش و عیب یابی ووکامرس بسیار فعال بوده اند. اما این موضوع به هیچ عنوان در مورد پرستاشاپ و اپن کارت صدق نمی کند.

در کمال تعجب باید بگویم که شما آموزش های کافی و مناسبی برای این فروشگاه سازها حتی در زبان انگلیسی نیز نمی توانید پیدا کنید. ضمن اینکه اگر فروشگاه شما به مشکلی بربخورد، ممکن است ساعتهای زیادی را به دنبال یافتن راه حل در اینترنت جستجو کنید و چه بسا نتیجه ای هم عایدتان نشود!

وجود پلاگین ها و قالب های متعدد (بهترین فروشگاه ساز) :

در حال حاضر وب سایت رسمی ووکامرس و همچنین وب سایت yith، دو مرجع بزرگ توسعه دهنده ووکامرس هستند. پلاگین های بسیاری توسط این دو وب سایت برای توسعه ووکامرس نوشته شده است که توسط آنها شما می توانید تقریبا هر قابلیتی که می خواهید را به فروشگاه ووکامرسی خود اضافه کنید. برخی از این پلاگین ها رایگان بوده و برای برخی دیگر نیز باید هزینه هایی متقبل شوید.
برای تهیه قالب نیز می توانید به مارکت هایی همچون envato  مراجعه کنید تا از بین هزاران قالب آماده ، قالب ووکامرسی موردنظر خود را خریداری نمایید. اما پرستاشاپ و اپن کارت از نظر تنوع قالب و افزونه فاصله نسبتا زیادی با ووکامرس دارند و پلاگین ها و قالب های بسیار کمتری برای آنها نوشته شده است.

در ادامه بخوانید  سایت شرکتی یا فروشگاهی

هزینه (بهترین فروشگاه ساز) :

از نظر هزینه فروشگاه ساز ووکامرس بسیار اقتصادی تر و کم هزینه تر نسبت به بقیه فروشگاه ساز های موجود می باشد شما برای هر پلاگین و قالب مبلغ بسیار کمتری را پرداخت می کنید در صورتی که بیشترین قابلیت را برای شما خواهد داشت و هیچ محدودیتی در آن نیست .

قابلیت توسعه پذیری (بهترین فروشگاه ساز) :

در هسته ووکامرس همانند هسته وردپرس توابعی وجود دارد که اصطلاحا به آنها قلاب یا هوک می گویند. وجود این هوک ها در وردپرس و ووکامرس سبب توسعه پذیری فوق العاده بالای آنها می شود. ممکن است شما بخواهید قابلیتی را در فروشگاه ووکامرسی خود ایجاد کنید که هنوز پلاگینی برای آن نوشته نشده است. بنابراین باید خودتان یا برنامه نویس تان دست به کد شوید و با استفاده از این هوک ها و اندکی برنامه نویسی PHP قابلیتی را که می خواهید در فروشگاه اینترنتی خود ایجاد کنید.

اما این قضیه در مورد اپن کارت و پرستاشاپ صدق نمی کند و توسعه دادن آنها به سادگی ووکامرس نخواهد بود. ضمن اینکه با توجه به فراگیر شدن ووکامرس در سطح دنیا طبیعتا برنامه نویس های بیشتری برای توسعه دادن ووکامرس می توانند به شما کمک کنند.

محدود نبودن به فروشگاه اینترنتی (بهترین فروشگاه ساز) :

در اپن کارت و پرستاشاپ، سایت شما الزاما باید یک فروشگاه اینترنتی باشد و بجز امکان قرار دادن یک بخش وبلاگ نمی توان سایت دیگری بر روی آنها ایجاد کرد. اما در ووکامرس داستان کمی متفاوت است. شما با تهیه یک قالب چند منظوره وردپرسی می توانید همزمان چندین سایت را در کنار فروشگاه ووکامرسی خود داشته باشید.

برای مثال یک سایت می تواند بخشی برای نمایش اخبار و مقالات داشته باشد، بخشی برای معرفی یک شرکت داشته باشد و در نهایت یک فروشگاه ووکامرسی در دل خود جای داده باشد. یک تیر و چند نشان!

سرعت عملکرد (بهترین فروشگاه ساز) :

پرستاشاپ در قسمت سیستم کش (cache) چندان خوب عمل نکرده و این باعث می شود تا سرعت فروشگاه کمی کند باشد.

در ووکامرس با توجه به وجود افزونه های مربوط به سیستم cache میتوان تا حدی این مشکل را برطرف کرد و سرعت فروشگاه اینترنتی را بهبود بخشید. اما در مجموع اپن کارت نسبت به دو مورد ذکر شده عملکرد سریعتری دارد.

سئو:(بهترین فروشگاه ساز)

وردپرس یکی از بهترین cmsها از نظر سئو می باشد و طبیعی است که فروشگاه ساز آن یعنی ووکامرس نیز از نظر سئو برتری محسوسی نسبت به رقبا داشته باشد.

پس از خواندن اطلاعات فوق فکر می کنید که کدامیک از این فروشگاه سازها برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما مناسب تر خواهد بود؟؟
تصمیم با شماست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *