رفع ارور Optimize images

رفع ارور Optimize images :

استفاده از تصاویر در وبسایت بخش عمده فایل‌های آپلود شده روی یک سایت رو تشکیل میدن و تاثیر بسیار زیادی روی ایجاد تغییرات ظاهری در سایت دارند. همه ما در سایتامون و در هر نوشته حداقل از یک تصویر به خاطر اینکه بتونیم در جستجوی تصاویر گوگل هم بالا بیایم استفاده می‌کنیم. در این بین سعی میشه تا همیشه از تصاویر با کیفیت و زیبایی استفاده بشه که با خواندن پیام چشمی توسط بازدیدکننده در نگاه اول کاری کنید که محتوای سایت شما رو تا انتها دنبال کنند. اما یک شرط مهمی که برای استفاده از تصاویر در سایت وجود داره متاسفانه نادیده گرفته میشه که اونم چیزی نیست جز رفع ارور Optimize images یا بهینه سازی کردن تصاویر سایت. این بهینه سازی از دو جهت مورد بررسی قرار میگیره که بخش اول شامل اندازه تصاویر و بخش دوم شامل حجم تصاویر میشه که در اینجا منظورمون حجم تصاویر هست.

در این آموزش قصد دارم به نحوه رفع ارور Optimize images در جی تی متریکی بپردازم که در اون به معرفی چندین راهکار مختلف برای اینکه بتونید حجم تصاویر رو تا جای ممکن کم کنید می‌پردازیم.

آموزش رفع ارور Optimize images در جی تی متریکس

همونطور که اشاره کردم بهینه سازی تصاویر یک سایت شامل دو بخش هست که هر کدومشون مربوط به مواردی هستند که در زیر به توضیحشون می‌پردازم.

  • بهینه سازی حجم تصاویر(optimize image): در این بخش باید کاری کنیم که حجم تصاویری که در صفحات سایت استفاده می‌کنیم ضمن اینکه حداکثر کیفیت رو داشته باشند، حداقل حجم ممکن رو داشته باشند. گزینه‌هایی که میتونه روی افزایش حجم تصاویر تاثیر بزاره شامل ALT تصاویر، عنوان تصاویر، جزییات عکس، رزولوشن عکس، اندازه، فرمت فایل و… هستند. رفع ارور Optimize images
  • بهینه سازی اندازه تصاویر(Serve scaled images): این گزینه هم صرفا مربوط به اندازه و رزولوشن تصاویر هست که هرچی بزرگ‌تر و در سطح بالاتری قرار داشته باشه باعث میشه که حجم تصویر هم بیشتر بشه. رفع ارور Optimize images
در ادامه بخوانید  چرا بسیاری از وب سایت ها شبیه به هم هستند؟ و چگونه مطمئن شوید که مال شما منحصر به فرد است.

سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس به صورت پیش فرض قابلیتی دارند که وقتی تصویری رو آپلود می‌کنید تا یک حدی حجم تصویر رو کم می‌کنند. اما این میزان به شکلی نیست که بتوانید به صورت دلخواه رفع ارور Optimize images را انجام دهید و برای این کار باید از افزونه‌ها استفاده کنید. پس وقتی یک تصویری آپلود می‌کنید که حجم بالایی دارد باید با هر ابزار ممکن کاری کنید که ضمن حفظ کیفیت، رفع ارور Optimize images را بهتر انجام و حجم فایل را کاهش دهید.

برای رفع ارور Optimize images بصورت زیر و یا طبق ویدئو آموزشی عمل کنید :

رفع-ارور-Optimize-images-seo

۱. استفاده از برنامه‌های ویرایشگر تصاویر برای رفع ارور Optimize images

اولین و بهترین روش برای کم کردن حجم تصاویر سایت و رفع ارور Optimize images این است که وقتی تصویر را برای آپلود کردن در سایت میسازیم طوری فایل خروجی رو تهیه کنیم که حداقل حجم رو داشته باشد. به عنوان نمونه در برنامه فتوشاپ میتوانیم موقع ذخیره کردن و خروجی گرفتن از تصویر نهایی با استفاده از قابلیت save for web تصویر رو برای استفاده در وب سایت بهینه کنیم. یا اینکه با تغییر رزولوشن عکس و کاهش کیفیت تصویر به میزانی که قابل قبول باشه حجم آن را کمتر کنیم.

روش دیگر اینکه موقع خروجی گرفتن اطلاعاتی که در تصویر ذخیره شده را حذف کنیم. به عنوان نمونه وقتی با گوشی هوشمند تصویری رو میگیریم و قصد استفاده ازآن را در وبسایت رو داریم اطلاعاتی مثل موقعیت جغرافیایی تصویر گرفته شده، مدل گوشی، تاریخ گرفتن تصویر و… ذخیره می شود که برای استفاده از سایت نیازی به این اطلاعات نداریم. پس بهتره موقع خروجی گرفتن از تصویر نهایی این گزینه‌ها را از روی تصویر حذف کنیم.

۲. استفاده از انتخاب فرمت درست برای رفع ارور Optimize images

بین دو فرمت png. و jpg. که بیشترین میزان فرمت از استفاده تصاویر رو دارند، تصاویری jpg. دارای کیفیت بالایی هستند و به همین دلیل حجم این تصاویر می تواند بالاتر باشد. اما تصاویری که خروجی به صورت png. دارند کیفیت به نسبت کمتری دارند و علاوه بر آن می توانید در سه سطح میزان رزولوشن اونها رو مشخص کنید. در صورتی که روی رزولوشن متوسط یا پایین باشند حجم کمتری خواهند داشت.

پس پیشنهاد می‌کنم برای اینکه حجم کمتری داشته باشید و برای رفع ارور Optimize images از فرمت تصویری استفاده کنید که کمترین حجم ممکن رو ضمن اینکه تاثیر زیادی روی کیفیت تصویر نداشته باشد را استفاده کنید.

در ادامه بخوانید  ارور 404 در وردپرس How To Fix 404 Not Found Error

۳. انتخاب اندازه درست برای رفع ارور Optimize images

بیشترین اشتباهی که باعث می شود از تصاویر به صورت غیر استاندارد استفاده شود در سایت‌ها از یک اندازه درست استفاده نمی‌کنند. این گزینه حتی در هنگامی که تصویر شاخص برای نوشته مشخص می‌کنند قابل مشاهده است. وقتی شما تصویری را به عنوان تصویر شاخص انتخاب می‌کنید اگر از اندازه‌ای که برای قالب مشخص شده بزرگتر باشد، برش میخورد و همین برش خوردن باعث می شود از تصویر با اندازه اصلی اصلا استفاده نکنید و  حجم هاست رو پر کنید. از طرفی دیگه برش خوردن روی سایت انجام میگیرد و به همین خاطر انتخابی برای اینکه بتوانید اندازه و درصد کاهش حجم رو مشخص کنید ندارید. پس تصویر شما حجم بالایی به خودش میگیرد و در کنارش هم اندازه تصویر به انتهای نام فایل اضافه می شود که خود این مسئله داده‌های تصویری رو اضافه کرده و باعث اضافه شدن حجم تصویر می شود .رفع ارور Optimize images

۴. استفاده از ابزار آنلاین برای رفع ارور Optimize images

در قدم بعدبرای رفع ارور Optimize images قبل از اینکه تصویر رو آپلود کنید هم میتوانید با استفاده از سایت‌های آنلاین که امکان کم کردن حجم تصاویر رو می دهد روی حجم نهایی تصویر یک تغییر کلی ایجاد کنید. که در فایل آموزشی به معرفی چندین سایت پرداختم میتوانید بعد از آپلود عکس میزان تغییر کیفیت رو مشخص کرده و به صورت آنلاین مشخص کنید. بعد از اینکه کیفیت دلخواه رو مشخص کردید از تصویر یک خروجی گرفته و حجم نسخه اصلی رو با حجم تصویری که این سایتها به شما می دهد مقایسه کنید. خواهید دید که نتایج در سطح بسیار خوبی قرار دارند.

رفع-ارور-Optimize-images

۵. استفاده از افزونه‌ها و پلاگین‌ها برای رفع ارور Optimize images

بعد از اینکه با برنامه ویرایشگر و ابزار آنلاین حجم تصاویر را کم کردید در نهایت نوبت به سیستم مدیریت محتوای سایت میرسه که به کمک اون حجم تصاویر را کمتر کنید. در وردپرس افزونه‌های بسیار زیادی برای کم کردن حجم تصاویر در وردپرس وجود داره که یکی از بهترین آنها افزونه wp smush هست.

[wp-review id=”14575″]