روشهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل

روشهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل

روشهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل

هدف ما در سالوک رونق دادن به کسب و کار شما با پرداخت کمترین هزینه می باشد. در این مقاله سعی داریم روش‌های مؤثر کاهش هزینه تبلیغات در گوگل را که حاصل تجربه ما در راه اندازی بیش از ۱۰۰۰ کمپین تبلیغاتی می باشد را با شما به اشتراک بگذاریم.

یکی از مهمترین شاخص­‌های کلیدی عملکرد (KPI) که باید برای بیشینه‌­کردن نتایج کمپین جستجوی پرداختی شما ردیابی شود، پرداخت به ازای کلیک (PPC)شماست. هزینه­‌ی شما به ازای کلیک در واقع میزان پولی است که برای هر کلیک در گوگل ادوردز (Google AdWords) می­‌پردازید. گوگل ادوردز یک شاخص پرداخت به ازای کلیک واقعی برای هر کلمه کلیدی که هدف­‌گذاری کرده­‌اید و همین­طور یک شاخص پرداخت به ازای کلیک متوسط برای کل کمپین ارائه می‌­کند.

هزینه شما برای هر کلیک برای تبلیغات در گوگل می­‌تواند به عوامل بسیاری وابسته باشد از جمله مواردی که در ادامه می­‌آید:

استراتژی­‌های پیشنهاد قیمت (روشهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل)

اگر از پیشنهاد قیمت (Bidding) دستی برای پرداخت به ازای کلیک استفاده می­‌کنید کنترل بهتری نسبت به حالتی که از استراتژی پیشنهاد قیمت بهبودیافته بهره ببرید خواهید داشت. پیشنهاد قیمت دستی برای پرداخت به ازای کلیک به شما به عنوان مدیر کمپین این توانایی را می­‌دهد تا هر مقدار که می­‌خواهید برای کلید­واژه‌­ها پرداخت کنید یا اگر خواستید بتوانید آن مبلغ را برای کلید­واژه مشخصی افزایش دهید. پیشنهاد قیمت به روش تبلیغات کلیکی بهبودیافته به گوگل ادوردز این قدرت را می­‌دهد که به صورت خودکار روی کلید­واژه­‌هایی که به احتمال بیشتری منجر به تبدیل آنلاین می‌­شوند پیشنهاد قیمت بدهد. هر دو روش برای پرداخت به ازای کلیک در گوگل ادوردز مزایا و معایبی دارند، در نتیجه دانستن این نقاط قوت و ضعف برای گرفتن تصمیمی از روی اطلاع و مناسب برای کسب‌­وکار و اهداف بازاریابی شما لازم است.

میزان رقابت در صنعت( روشهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل)

هزینه به ازای هر کلیک می­‌تواند به میزان رقابتی بودن صنعت شما نیز بستگی داشته باشد. کلمات کلیدی معینی هستند که رقابت در آن­ها شدید است، در نتیجه کسب‌­وکارها تمایل دارند تا برای این کلمات کلیدی هزینه به ازای کلیک خود را افزایش دهند. زمانی که یکی از رقیبان پیشنهاد قیمت خود را برای یک کلمه کلیدی بالا می­‌برد، زنجیره‌­ای از واکنش­‌ها را در میان کسب‌­وکارهای دیگر به راه می­‌اندازد تا بیشینه پیشنهاد قیمت هزینه به ازای کلیک خود را برای باقی ماندن در جایگاه بالا در صفحه نتایج موتور جست­وجو (SERP) بالا ببرند. به همین دلیل و بسیاری دلایل دیگر، داشتن دانش درست از میزان ترافیک جست­‌وجو و رقابتی بودن آن در صنعت شما برای این که بتوانید کمپین خود را به خوبی برای تولید نتایج برای کسب­‌وکارتان بهینه کنید بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه بخوانید  ترند‌های رسانه اجتماعی که در سال ۲۰۱۸ رشد خواهند کرد

وقتی به دنبال کاهش هزینه به ازای هر کلیک هستید ممکن است به طور غریزی بخواهید پیشنهاد قیمت خود را برای تمام کلمات کلیدی­ پایین بیاورید – که این کار بسیار اشتباه است! پایین آوردن پیشنهاد قیمت هزینه به ازای کلیک شما  می‌­تواند امتیاز کیفی شما را پایین بیاورد و در نهایت هزینه و پول بیشتری برای هر سرنخ (لید) پرداخت کنید. اگر می­خواهید پول خود را به طور مؤثر و کارامد روی بازاریابی دیجیتال هزینه کنید، هزینه به ازای کلیک خود را برایتبلیغات در گوگل ادوردز با این پنج ترفند ساده کاهش دهید!

میزان تناسب کلید­واژه (روشهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل)

میزان تناسب کلیدواژه برای موفقیت کمپین گوگل ادوردز و کاهش هزینه به ازای هر کلیک شما بسیار حیاتی است. گروه‌­های تبلیغاتی در کمپین شما باید به چند تم سازماندهی شوند. مهم نیست که تم­‌ها مربوط به محصولات یا خدماتی مجزا باشند، اما باید کلیدواژه­‌های داخل آن گروه تبلیغاتی میزان تناسب بالایی داشته باشند. هم­پوشانی تم­‌های مربوط به کلیدواژه­‌ها امتیاز کیفی را کاهش می‌­دهد و در نتیجه باعث بالا رفتن هزینه به ازای کلیک (CPC) می‌­شود.

برای مثال، اگر شما یک دندانپزشک هستید و کمپینی در ادوردز به راه انداخته‌­اید، نباید کلیدواژه­‌های “روکش”  و “براکت ارتودنسی” را در یک گروه تبلیغاتی قرار دهید. این خدمات باید در دو گروه جدای تبلیغاتی با طرح­های تبلیغاتی با تناسب زیاد، افزونه‌­های تبلیغاتی، و صفحه فرودی مختص هر کدام قرار بگیرند.

کلیدواژه‌­های منفی (روشهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل)

به طور مشابه، کلیدواژه­‌های منفی نیز یکی از روشهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل شما می­‌شوند. کلیدواژه­‌های منفی نوع تطبیقی از کلیدواژه­‌ها هستند که به گوگل ادوردز می‌­گویند که زمانی که این کلیدواژه جست­جو شود تبلیغ شما نمایش داده نشود. کلیدواژه­‌های منفی با جلوگیری از نمایش تبلیغات شما برای عبارات غیر مرتبط که باعث کاهش نسبت تعداد کلیک به دفعات نمایش آگهی (CTR) می‌­شوند به پایین آمدن هزینه به ازای کلیک شما کمک می‌­کنند. داشتن نسبت تعداد کلیک به دفعات نمایش آگهی سالم برای رسیدن به امتیاز کیفی بالا بسیار مهم است. وقتی نرخ تعداد کلیک به دفعات نمایش ضعیف باشد، امتیاز کیفی شما پایین می‌­آید و در نتیجه پرداخت به ازای کلیک افزایش می­‌یابد.

مثالی برای کاربرد کلمات کلیدی منفی می­‌تواند این باشد که اگر شما صاحب کافی شاپی هستید که می­خواهید کلمه کلیدی “java” به معنی قهوه را هدف بگیرید، باید از کلمه “script” به عنوان کلیدواژه منفی استفاده کنید. این کار باعث می­­‌شود که تبلیغات شما برای عبارت جست­‌وجوی “java script” که یک زبان برنامه‌­نویسی است نمایش داده نشود.

میزان تناسب صفحه فرود( روشهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل)

میزان تناسب صفحه فرود (Landing Page) نیز یکی از روشهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل است. صفحه فرود شما باید:

  • به نمایه جست­‌وجوی کاربر مربوط باشد
  • به کلیدواژه‌­های گروه تبلیغاتی مربوط باشد
  • به طرح تبلیغاتی مربوط باشد
در ادامه بخوانید  قوانین گوگل ادورز

شما نمی‌­خواهید که کاربری را که به دنبال یک فیزیوتراپ است به صفحه‌­ای درباره تخصص اطفال بفرستید. گرچه هر دو این خدمات توسط شما ارائه می­‌شوند اما صفحه فرود با عبارت جست­‌وجو ارتباطی ندارد و باعث رنجش مصرف­‌کننده خواهد شد. داشتن محتوی مرتبط، مفید، و اصیل در وب­‌سایت شما باعث ارتقاء امتیاز کیفی و کاهش هزینه به ازای کلیک می­‌شود.

تجربه صفحه فرود (روشهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل)

گوگل به دنبال این است که بهترین تجربه جست‌­وجوی آنلاین را برای کاربرانش فراهم کند، چه به صورت طبیعی (ارگانیک) و چه از طریق تبلیغات پرداختی در گوگل ادوردز. زمان تعیین این که ترافیک پرداختی روی وب‌­سایت شما به چه صفحه‌­ای فرستاده شود باید چند چیز را در نظر گرفت:

  • آن صفحه با چه سرعتی بارگذاری می­‌شود؟
  • آیا گشت‌­وگذار کاربر در نسخه دسکتاپ و موبایل راحت است؟
  • آیا کاربران می­‌توانند آن­‌چه را که به دنبال آن هستند به راحتی پیدا کنند؟
  • آیا آن صفحه برای نمایش در موبایل بهینه (Mobile-friendly) شده است؟
  • آیا انجام خرید یا تماس گرفتن با شما برای مردم ساده است؟

فرستادن کاربران به وب­‌سایتی که برای تمام پرسش­‌های بالا پاسخ مثبت ندارد به سلامت کلی کمپین گوگل ادوردز شما آسیب می­‌زند. اطمینان از این که صفحه فرود شما تجربه کاربری مثبتی را فراهم می­‌کند امتیاز کیفی شما را افزایش خواهد داد و هزینه به ازای کلیک شما پایین می­‌آید.

اصلاح پیشنهاد قیمت (روشهای کاهش هزینه تبلیغات در گوگل)

اصلاح کردن پیشنهاد قیمت­ با صرف بودجه به صورت کارامد بر اساس آمار جمعیتی (Demographic) بهینه روشی مؤثر برای کاهش پرداخت به ازای کلیک شماست. زمانی که کمپین­‌هایتان را آنالیز می‌­کنید، توجه کنید که چه مکان­‌هایی، چه دستگاه­‌هایی، و چه روز­هایی از هفته بهترین نرخ تعداد کلیک به دفعات نمایش (CTR)، نرخ تبدیل، و پرداخت به ازای کلیک (PPC) را دارند. از اصلاح پیشنهادهای قیمت­ برای پیشنهاد قیمت بالاتر روی آمارهای جمعیتی که بهترین عملکرد را دارند استفاده کنید. با تمرکز روی کمپین­‌هایی که عملکرد خوبی دارند، سلامت کلی کمپین شما بیشتر شده و هزینه به ازای کلیک پایین می‌­آید.

صرف­‌نظر از نوع صنعت یا استراتژی پیشنهاد قیمت، تمامی کسب‌­وکارها می­‌توانند از کاهش هزینه به ازای کلیک خود در ادوردز بهره‌­مند شوند. کاهش هزینه به ازای هر کلیک منجر به افزایش ترافیک به سمت و‌‌ب‌سایت شما شده و فرصتی است تا لیدها  یا سرنخ‌­های بیشتری برای کسب‌­وکارتان جمع‌­آوری کنید، و در نتیجه هزینه متوسط به ازای هر لید (CPL) خود را پایین بیاورید.

اگر برای بهینه کردن کمپین گوگل ادوردز خود کمک می­‌خواهید یا تمایل دارید سرنخ­‌های هدف­‌گذاری شده برای کسب­‌وکار آنلاین خود جمع­‌آوری کنید، می توانید با سالوک تماس بگیرید  و با یکی از کارشناسان متخصص ما در زمینه تبلیغ در گوگل ادوردز صحبت کنید. ما می‌­توانیم به شما کمک کنیم تا به اهدافتان برسید و کسب‌­وکار خود را تا قله بالا ببرید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *