طراحی سایت با وردپرس :

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا با منبع باز و رایگان و قابل توسعه می باشد . زبان برنامه وردپرس php و پایگاه داده آن Mysql می باشد در حال حاضر وردپرس محبوبترین سیستم مدیریت محتوا در دنیا می باشد .

منظور از سیستم مدیریت محتوا رابطی است بین کاربر و وبسایت که بتواند بدون داشتن دانش کد نویسی فایل متنی تصویری و صوتی خود را به وبسایت اضافه کند و سایت خود را مدیریت نماید.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

  • کاهش هزینه در طراحی سایت: علاوه بر راه اندازی کم هزینه سایت، دیگر نیازی نیست که برای هر تغییری که می‌خواهید در سایت انجام دهید، به شرکت طراح سایت خود مراجعه کنید. وردپرس این امکان را به شما می‌دهد که هر زمان خواستید، تغییرات خود را درون سایت بوجود آورید، مطالب جدید در سایت انتشار دهید ، کاربران خود را مدیریت کنید و به کامنتها پاسخ دهید.
  • ظاهری زیبا و اختصاصی: دراینترنت هزاران تمپلیت برای وردپرس وجود دارد که شما می‌توانید انتخاب کنید و روی سایت خود پیاده‌سازی کنید. وردپرس امکان اینکه قالب سفارشی خود را طراحی و استفاده کنید را نیز دارد.
  • مدیریت راحت: شما به راحتی می‌توانید وبسایت خود را در هر نقطه ای که هستید، چه با کامپیوتر و چه با موبایل، مدیریت کنید و نیازی به برنامه جانبی ندارید.
  • ارتباط با شبکه‌های اجتماعی: وردپرس و افزونه‌های جانبی آن به شما این امکان را می‌دهند که به صورت خودکار سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک و یوتیوب متصل کرده و مشتریان خود را از تغییرات سایت خود آگاه سازید.
  • سئو: وردپرس به صورت استاندارد کدنویسی شده‌است تا سئو سایت شما را هر چه بیشتر بهبود ببخشد تا در نتایج گوگل بهترین جایگاه را داشته باشید. البته سئو فقط به سیستم مدیریت محتوای انتخابی شما محدود نمی‌شود و موارد زیاد دیگری نیز در این بخش سهیم هستند. وردپرس به خودی خود موارد محدودی از سئو را دربردارد و می‌توان با استفاده از پلاگین‌های متعددی از جمله yoast seo  و All in One SEO و رنک مث تا حد زیادی به رتبه وب سایت کمک کرد.
  • بروزرسانی رایگان: وردپرس یکی سیستم مدیریت محتوای کاملاً رایگان است و بسیار در به روزرسانی و رفع مشکلات احتمالی فعال است.
  • امنیت: وردپرس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. اما به دلیل اینکه امنیت یک مسئله نسبی است و هیچ وقت صد در صد نخواهد بود، وردپرس هر روز مشکلات وردپرس را بررسی می‌کند و در به روز رسانی‌ها رفع می‌کند. علاوه بر تیم وردپرس، برنامه‌نویس‌های زیادی در جهان هستند که روی امنیت وردپرس کار می‌کنند. علاوه بر اینکه وردپرس به خودی خود تا حد زیادی ایمن است، افزونه‌هایی برای ایمن تر کردن سایت نیز وجود دارد تا سایت خود را امن تر کنید. اولین قدم برای افزایش امنیت وردپرس، تغییر آدرس ورود به پنل مدیریت آن می‌باشد.
  • انعطاف‌پذیری وردپرس: وردپرس، یکی از منعطف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای جهان است که افراد خواهند توانست آن را برای کاربری دلخواه خود ویرایش کنند. همچنین وردپرس دارای هزاران افزونه وردپرس است که از طریق آن‌ها می‌توانید انواع امکانات را به سایت خود اضافه کنید.
  • افزونه های فراوان و کاربردی: وردپرس ، شامل افزونه های بسیار زیادی می باشد که به آن قابلیت های زیادی افزوده است از جمله ساخت فرم، ارسال ایمیل، فروشگاه ساز آنلاین، افزایش امنیت، افزایش سرعت، تغییر زبان و …..
در ادامه بخوانید  نحوه ایجاد یک وب سایت: راهنمای نهایی برای طراحی وب سایت
web-design-contact