طراحی وب سایت رستوران که می توانید از آن لذت ببرید

طراحی وب سایت رستوران که می توانید از آن لذت ببرید

طراحی وب سایت رستوران، مانند هر نوع طراحی وب سایت تجاری، بسیار مهم است زیرا وب سایت یک رستوران اغلب اولین برخوردی است که یک مشتری بالقوه با رستوران دارد. در مورد آن فکر کنید: وقتی تصمیم می گیرید کجا غذا بخورید، چگونه تصمیم خود را محدود می کنید؟ نزدیکی، قیمت، نوع غذای ارائه شده … تمام اطلاعاتی که در وب سایت رستوران پیدا می کنید.

برای صاحب رستوران، طراحی وب سایت موثر، غذای رستوران و تجربه ای را که ارائه می دهد به فروش می رساند و نوید یک تجربه خوشمزه را به همه کسانی که برای بازدید می آیند، می دهد. به عنوان بخش اصلی برندسازی بصری رستوران شما، می تواند تاثیر قابل توجهی بر کسب و کار شما داشته باشد.

فقط از دیگران در صنعت بپرسید. بر اساس نظرسنجی اخیری که انجام شده، اکثریت (۸۹%) از صدها نفر از رهبران کسب‌وکار کوچک در مهمان‌نوازی در سرتاسر آمریکای شمالی، بریتانیا، استرالیا و نیوزلند معتقدند که برندسازی برای موفقیت کلی آنها مهم است، با ۸۳٪. می‌گویند که به رشد درآمد کمک می‌کند. از همین گروه، ۸۷ درصد گزارش کرده اند که نام تجاری آنها به جذب مشتریان جدید کمک می کند و ۹۳ درصد می گویند که به ایجاد اعتماد کمک می کند.

اگر صاحب رستوران، صاحب رستورانی هستید که به زودی می‌خواهید با یک طراح که وظیفه ایجاد یک وب‌سایت رستوران را دارد، ببینید رستوران‌های زیر چگونه ویژگی‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

کاری که طراحی سایت رستوران عالی انجام می دهد-

فرقی نمی‌کند که شیک‌ترین استیک‌خانه شهرتان باشید یا یک رستوران کوچک که می‌توانید هر بار فقط هشت مشتری را در خود جای دهید. رستوران شما به یک وب سایت نیاز دارد.

web-design-contact

چرا؟

زیرا وب سایت رستوران شما سخنگوی، کارت ویزیت و موتور اصلی تبلیغات آنلاین آن است. هنگامی که مردم به دنبال جایی برای غذا خوردن به صورت محلی هستند، طراحی وب سایت رستورانی با ظاهر عالی می تواند تفاوت بین آنها برای غذا خوردن در رستوران شما و رفتن به جای دیگری باشد.

طراحی وب سایت رستوران موثر، برند رستوران را به نمایش می گذارد و در عین حال اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهد. رستوران‌ها می‌توانند برندهای خود را از طریق همان نوع انتخاب‌های طراحی که سایر کسب‌وکارها استفاده می‌کنند، مانند انتخاب رنگ، صدای برند، شکل‌ها، لوگو و فونت‌ها، به اشتراک بگذارند.

بسیاری از رستوران ها فراتر از نشان دادن مارک ها و پیشنهادات خود هستند و وب سایت های خود را تعاملی می کنند. این اغلب در مورد وب‌سایت‌های سریع معمولی که برای سفارش تلفن همراه راه‌اندازی شده‌اند، مانند Chipotle، صادق است.

سفارش آنلاین تنها یکی از عملکردهایی است که وب سایت های رستوران ها را از سایت های تجاری دیگر متمایز می کند. در وب سایت یک رستوران، عملکردهای رایج عبارتند از:

رزرو میز

بررسی وضعیت سفارش

مشاهده زمان انتظار فعلی

طراحی خلاقانه UX و UI می تواند وب سایت شما را نه تنها جذاب، بلکه برای بازدیدکنندگان سرگرم کننده کند. به آنها راهی بدهید تا به جای کلیک کردن روی دکمه های مواد تشکیل دهنده، پیتزای خود را در وب سایت شما بسازند. امکان گوش دادن به موسیقی زنده شب را از طریق پخش زنده فراهم کنید. یک ویجت سرگرم کننده برای وب سایت خود بسازید که به بازدیدکنندگان این شانس را می دهد که یک بار در روز یک کوپن برنده شوند. اینها همه راه هایی برای ایجاد تعامل با مخاطبان شما هستند و باعث می شوند رستوران شما دفعه بعد که می خواهند تصمیم بگیرند برای غذا خوردن کجا بروند، اول ظاهر شود.

در ادامه بخوانید  26 ایده طراحی وبلاگ برای اینکه محتوای خود را با افتخار نشان دهید

ایجاد این نوع نام تجاری آشکار و مشارکت در طراحی وب سایت شما همچنین به مشتریان بالقوه پیش نمایشی از ظاهر و احساس رستوران شما می دهد. برقراری ارتباط با حال و هوای خود قبل از عبور از درب ورودی شما مهم است-چیزهای کمی ناامید کننده تر از رفتن به رستوران برای اولین قرار ملاقات و یافتن اینکه این رستوران بیشتر یک رستوران سر راهی است تا اغذیه فروشی بامزه محله ای که از نمای بیرونی آن به نظر می رسید، ناامید کننده تر است.

عناصر کلیدی طراحی وب سایت رستوران

یک وب سایت رستوران با طراحی خوب شباهت های زیادی با سایر وب سایت های خوش طراحی دارد. مهم نیست که یک وب سایت برای چه نوع کسب و کاری است، باید متنی خوانا، تصاویر بزرگ و جذاب و سلسله مراتب بصری واضح و سایر عناصر طراحی داشته باشد.

اما عناصر کلیدی برای طراحی یک وب سایت رستوران موفق نیز وجود دارد و این موارد عبارتند از:

روی غذا تمرکز کنید

مهمترین بخش هر رستورانی غذا است! غذا باید جلو و مرکز وب سایت شما باشد. به همین دلیل است که عکس‌های بزرگ، با وضوح بالا و از نظر بصری جذاب یکی از ضروریات طراحی وب‌سایت هر رستورانی است.

مطمئناً وب سایت شما باید همه چیزهایی را که شما را منحصر به فرد می کند، مانند محیط بی نظیر شما، موقعیت مکانی شما در داخل یک ساختمان تاریخی، محل ضیافت معمولی یا استفاده نوآورانه شما از فناوری را در خود داشته باشد، اما حتی با وجود همه این موارد، غذای شما مناسب است. ستاره واقعی آن را با تصاویر خسته کننده، عکس های با کیفیت پایین یا تمرکز بر روی هر چیز دیگری به جز غذا به فروش ندهید.

ناوبری را به یک تکه کیک تبدیل کنید

ناوبری باید ساده و شهودی باشد. یک بازدید کننده هرگز نباید تعجب کند که چگونه می تواند وب سایت شما را دور بزند و اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کند.

وقتی صحبت از ناوبری می شود، سعی نکنید چرخ را دوباره اختراع کنید. یک نوار پیمایش در امتداد سرصفحه، پاورقی یا لبه عمودی وب سایت خود اضافه کنید. یا اگر واقعاً می‌خواهید سرگرمی برای غذا خوردن داشته باشید، منوی همبرگر را امتحان کنید.

نکته این است که مهم نیست از چه نوع ناوبری استفاده می‌کنید، باید واضح و واضح باشد و بلافاصله برای کاربران قابل درک باشد.

تمام اطلاعات حیاتی را ارائه دهید

به عنوان یک صاحب رستوران، احتمالاً به همه این سؤالات اغلب پاسخ می‌دهید، احتمالاً حتی روزانه:

موقعیت مکانی شما کجاست؟

چگونه می توانم سفارش بدهم؟

شماره تلفن شما چیست؟

از کجا می توانم منوی شما را ببینم؟

موارد ویژه شما چیست؟

چگونه می توانم رزرو کنم؟

در منوی شما چیست؟

وقتی کسی فقط برای پرسیدن یکی از این سؤالات تماس می‌گیرد، زمانی است که شما دور از آشپزخانه، اتاق غذاخوری و ناهارخوری‌هایی که در حال حاضر سفارش می‌دهند، غذا می‌خورند و می‌برند، می‌گذرانید. آن زمان جمع می شود.

طراحی وب سایت رستوران شما می تواند با در دسترس قرار دادن تمام این اطلاعات بلافاصله در زمان شما صرفه جویی کند. می‌توانید این کار را با قرار دادن اطلاعاتی که تغییر نمی‌کنند، مانند آدرس و شماره تلفن، در هدر، و قرار دادن اطلاعاتی که تغییر می‌کنند، مانند آگهی‌های ویژه روزانه، در یک بنر پیمایشی، اسلاید صفحه اصلی یا یک پنجره بازشو در صفحه اصلی انجام دهید. .

وب سایت شما همچنین باید منوی شما را در یک نقطه برجسته نشان دهد.

ما نمی توانیم تضمین کنیم که این کار تمام تماس ها را با سؤال متوقف می کند … اما در حالت ایده آل، صدای آنها را کاهش می دهد.

از این طرح های وب سایت رستوران ها لذت ببرید-

بار ایزابل

وب سایت بار ایزابل آن را ساده نگه می دارد و بر روی غذا تمرکز می کند. تمام اطلاعاتی که نیاز دارید دقیقاً در صفحه اصلی کوتاه قرار دارد: مکان رستوران، آنچه در منو است، گزینه‌های رزرو میز و سفارش غذای بیرونی و مهمتر از همه، نمایش اسلایدی از عکس‌های هنرمندانه که نمای داخلی و خارجی رستوران، غذا و غذا را نشان می‌دهد. تیم در محل کار ظاهری تمیز است؛ هیچ پس‌زمینه یا انیمیشن حواس‌پرتی در اینجا وجود ندارد. فقط یک وب سایت ساده که تمام نیازهای یک بازدیدکننده را پوشش می دهد.

در ادامه بخوانید  6 اشتباه در طراحی وب سایت و نحوه جلوگیری از آنها
میچی رامن

سادگی چیز بزرگی در مورد وب سایت Michi Ramen است. پس از گذشتن از عکس دل‌انگیز یک کاسه رامن، تصویری سریع از نحوه سفارش کاسه خود دریافت می‌کنید. اگر قبلاً هرگز رامن نخورده‌اید (یا اگر هرگز رامنی نداشته‌اید که قبلاً در بلوک انجمادی عرضه نشده باشد)، این گرافیک سفارش را از Michi Ramen بسیار ساده می‌کند.

و آن عکس ها! تعداد زیادی عکس وجود ندارد، اما نیازی به وجود ندارد. برای اطلاع از نواختن مواد اشتها آور رامن، صفحه درباره را بررسی کنید.

باتارد

بازدید شما از وب‌سایت با تماشای انتخاب یک نوشیدنی از بین هزاران نوشیدنی که در قفسه‌های باتارد قرار دارند، آغاز می‌شود. به دنبال او وارد رستوران می‌شوید، جایی که او روبروی زنی می‌نشیند، نوشیدنی را می‌چرخاند و چنگالش را در یک وعده اسپاگتی می‌چرخاند.

این یک داستان کوتاه است، اما قانع کننده. وب‌سایت باتارد برندی را که آنها بر اساس ارائه طیف عظیمی از نوشیدنی ها در محیطی خنک و صمیمی ساخته‌اند، به نمایش می‌گذارد. ما جنبه داستان سرایی آن را دوست داریم و این که باتارد چگونه با فیلمبرداری بدیع به جای روایت، نمایش می دهد.

کلارو;

رفتن به این وب سایت مانند تماشای فیلم است. شما همه چیز را می بینید: کلوزآپ از غذاهای خوشمزه، نماهای پشت صحنه تیم در حال کار سخت در آشپزخانه، عکس های صریح از خنده و لذت بردن از غذاخوری ها و صحنه های اکشن بارمن ها در حال تکان دادن کوکتل های سفارشی. روی فیلم، متن سفید سردی قرار گرفته است، با مجموعه‌های مختلف اطلاعات در بخش‌های مختلف صفحه.

هر صفحه دارای یک پس‌زمینه عکس کامل است و صفحه گالری یک رول دوربین از لذیذ است. در سراسر وب سایت، Claro; به بازدیدکنندگان حسی از ظاهر و احساس رستوران می دهد و فضایی را که در هنگام بازدید از آن انتظار دارند و همچنین غذا را به مخاطب منتقل می کند.

کیکونوی

مانند سایر وب‌سایت‌های رستوران در این فهرست، وب‌سایت Kikunoi غذاها را با عکس‌های بزرگ و رنگارنگ در جلو و مرکز قرار می‌دهد. عکس‌ها به طور متناوب بین عکس‌هایی از غذا و عکس‌هایی از محیط سرسبز رستوران اصلی تغییر می‌کنند. ما همچنین بسیار دوست داریم که چگونه این وب سایت به شما دستور می دهد تا در آن حرکت کنید. ساده است، اما آن عنوان کوچک «پیمایش» مانند یک مکالمه خوب با رستوران است.

مالایی

بستنی فروشی نوعی رستوران است، درست است؟ ما واقعاً دوست داریم که چگونه این وب سایت از رنگ و حرکت استفاده می کند. صفحه اصلی را به پایین اسکرول کنید و با عکس‌های متضاد گرم و بلوک‌های متنی مواجه می‌شوید که در منظر مخالف حرکت می‌کنند، همانطور که یک ماندالای سفید در مرکز صفحه می‌چرخد.

یکی از ویژگی های جالب در وب سایت Malai بخش دستور العمل های آنها است. در اینجا، می‌توانید دستور العمل‌هایی برای انواع خوراکی‌ها، مانند نان تست فرانسوی و براونی پیدا کنید، که یا با بستنی‌های منحصربه‌فرد مالایی ترکیب می‌شوند یا با آن‌ها همراه می‌شوند.

طراحی وب بسیار خوب است، شما آن را به درستی انجام خواهید داد

مهم نیست که در چه نوع کسب و کاری فعالیت می کنید، یک وب سایت خوب طراحی شده ضروری است. راه های زیادی برای گرفتن وب سایت وجود دارد. یک طراح وب سایت عالی می تواند طراحی سایت رستورانی را ایجاد کند که هم موثر و هم زیبا باشد. با طراحی کار کنید که تجربه درست کردن وب‌سایت‌های رستوران‌های لذیذ را دارد که دهان بازدیدکنندگان را آب می‌کند.

منبع : https://99designs.com/blog/web-digital/restaurant-website-design/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *