ایده های طراحی صفحه اصلی: ۲۵ نمونه الهام بخش

ایده های طراحی صفحه اصلی: ۲۵ نمونه الهام بخش

صفحه اصلی یک وبسایت اولین برداشت است و یک طراحی عالی صفحه اصلی باید آن را به خاطر بسپارد. این روزها بیشتر و بیشتر، اولین تعامل یک بازدیدکننده با یک برند از طریق وب سایت آنها انجام می شود و طبق داده های نظرسنجی، ۷۵ درصد از کاربران اعتبار یک وب سایت را بر اساس طراحی آن قضاوت می کنند.

صفحه اصلی کارهای زیادی برای انجام دادن و زمان کوتاهی برای انجام آن دارد (دقیقاً حدود ۰.۰۵ ثانیه قبل از اینکه بیننده برداشتی ایجاد کند). از خلاصه کردن کسب و کار یا خدمات گرفته تا تولید سرنخ ها و ارائه ناوبری یکپارچه، طراحی صفحه اصلی نیز باید آهنگی را برای بقیه سایت تعیین کند. همه اینها می تواند طراحی صفحه اصلی را به یک فرصت هیجان انگیز و در عین حال چالش برانگیز تبدیل کند. با این ذهن، بیایید نگاهی به برخی از طراحی های صفحه اصلی که به خوبی انجام شده است بیندازیم.

web-design-contact

طراحی صفحه اصلی خوب چیست؟

برای اینکه طراحی صفحه اصلی خوب در نظر گرفته شود، باید چیزی فراتر از زیبا باشد (اگرچه این قطعا یک عامل است). طراحی صفحه اصلی باید موثر باشد، به این معنی که باید اهداف تجاری را انجام دهد. پس بیایید با این سوال شروع کنیم که هدف از یک صفحه اصلی چیست؟

اول از همه، صفحه اصلی یک مقدمه است. این اغلب اولین برخوردی است که بیننده با یک تجارت و یک برند خواهد داشت. این به این معنی است که کپی باید به طور موثر ارتباطی را با موضوع کسب و کار نشان دهد و طرح باید با استفاده از عناصر طراحی مانند طرح رنگ، انتخاب فونت و تصاویر، تصوری بصری و احساسی از برند بدهد.

این همچنین به این معنی است که برای داشتن یک طراحی صفحه اصلی خوب، باید هویت برند خود را از قبل مشخص کرده باشید. یک طراح وب این هویت را در طراحی صفحه اصلی هدایت می کند، اما برای ایجاد آن در وهله اول به یک طراح لوگو یا برند نیاز دارید.

یک مقدمه موثر باید اطلاعات را به شیوه ای واضح و مختصر منتقل کند. در حالی که یک کپی رایتر یا بازاریاب مسئول کلمات واقعی در صفحه اصلی است، طراح باید اطلاعات را از نظر بصری جذاب و اسکن آسان کند. این مستلزم درک موثر، فاصله و سلسله مراتب بصری است. شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که چیدمان های رایج وب سایت و اصول ترکیب بندی را بررسی می کنید.

ثانیا، یک طراحی صفحه اصلی خوب باید تعامل را ایجاد کند. باید باعث شود کاربر بخواهد به پیمایش ادامه دهد، بخواهد برای فاش کردن اطلاعات کلیک کند و بقیه سایت را کاوش کند. اینجاست که برخی از جنبه‌های «زیبا» کردن طرح، با استفاده از رنگ‌های دعوت‌کننده یا تعامل‌های خرد رضایت‌بخش، وارد عمل می‌شود.

در نهایت، طراحی صفحه اصلی باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا با اندازه های مختلف صفحه سازگار شود. این نیاز به برنامه ریزی از قبل دارد، به همین دلیل است که اکثر طراحان وب، رویکرد اول موبایل را انتخاب می کنند.

 

نکات طراحی صفحه اصلی و الهام بخش

طرح‌بندی‌های معمولی همچنان می‌توانند خلاقانه باشند

این روزها، مشاهده سبک های چیدمان مشابه در چندین صفحه اصلی مختلف رایج است. این کاملاً قابل قبول است – گاهی اوقات حتی ترجیح داده می شود. در نهایت، یک بازدیدکننده باید بتواند به طور مستقیم یک صفحه را پیمایش کرده و از آن استفاده کند و یک طرح طراحی آشنا به آن دست می یابد. بنابراین اجازه دهید برخی از طرح‌بندی‌های معمولی را مرور کنیم.

در ادامه بخوانید  طراحی UI چیست؟

یکی از رایج‌ترین تکرارهای یک صفحه اصلی دارای یک سربرگ بزرگ با شرح متنی از کسب و کار و یک Call-To-Action (CTA) در یک طرف (معمولاً سمت چپ) و یک تصویر قهرمان در طرف دیگر است. البته محتوا متفاوت است: تصویر قهرمان می‌تواند هر چیزی باشد، از یک تصویر گرفته تا یک عکس مفصل، به شرطی که برند را به شیوه‌ای منحصربه‌فرد به تصویر بکشد.

این معمولاً با اطلاعات دقیق تر در مورد نحوه عملکرد برند یا محصول همراه است. اینها به بخش هایی مشخص شده اند. برخی از وب‌سایت‌ها این بخش‌ها را صریح می‌کنند (که هر کدام با یک حاشیه یا رنگ جدید مشخص می‌شوند) و برخی اوقات آن‌ها متنی هستند (مانند خود محتوا چیزی است که شما را به این واقعیت راهنمایی می‌کند که وارد بخش جدیدی شده‌اید).

در هر صورت، گاهی اوقات طرح بندی برای هر بخش تغییر می کند تا صفحه از نظر بصری جذاب بماند. به عنوان مثال، یک بخش ممکن است یک طرح دو صفحه ای داشته باشد، یکی ممکن است یک زیگزاگ متناوب ایجاد کند، و یکی ممکن است از یک گالری افقی استفاده کند.

از طرف دیگر، ممکن است یک صفحه اصلی با یک تصویر قهرمان بزرگ به عرض صفحه و یک تراز مرکزی برای متن ببینید. این به طور کلی برای صفحات خانگی نسبتا ساده که بر CTA یا جعبه متن تاکید دارند مفید است، به عنوان مثال، این یک رویکرد رایج برای سایت های موتور جستجو است.

در حالی که این رویکردهای استاندارد به ناچار آشنا هستند، لازم نیست کسل کننده باشند. راه‌هایی وجود دارد که می‌توان این طرح‌بندی‌ها را با استفاده جسورانه از رنگ یا تصاویر هیجان‌انگیز و غیرمنتظره کرد. برای مثال، روانشناسی را راه اندازی کنید از پس‌زمینه‌های رنگارنگ و خلاقانه برای هر بخش استفاده می‌کند که باعث می‌شود طرح‌بندی استاندارد در آن احساس تازگی داشته باشد.

 

یک خلاصه موثر در هدر ایجاد کنید

بیایید روی هدر تمرکز کنیم. این اولین چیزی است که یک بازدیدکننده هنگام بارگیری سایت می بیند، و مواد تشکیل دهنده آن معمولاً شامل یک زمین مختصر، یک تصویر قهرمان قانع کننده و یک CTA است. با توجه به اینکه اکثر بازدیدکنندگان تنها برای ۱۵ ثانیه در اطراف خود می مانند، هدر شاید مهمترین عنصر صفحه اصلی برای جلب علاقه بازدیدکنندگان و خلاصه کردن اطلاعات باشد.

چندین راه برای انجام هر دوی این موارد از طریق کپی و تصویر وجود دارد. نمونه هولون یک معامله فوری را برای بازدیدکننده با تصاویری که محصول را در کنار برخی از برگ‌های با ذوق عکس‌برداری شده و پس‌زمینه سبز رنگ برای محیطی آرام به نمایش می‌گذارد، برجسته می‌کند.

طرح اصلی فشرده از نمایش هنرمندانه ای از بطری های آب میوه و میوه استفاده می کند تا بر تازگی مواد اولیه تاکید کند. و صفحه اصلی Gentz از هدر خود برای نشان دادن تجربه ساده و یکپارچه استفاده از برنامه خود استفاده می کند.

 

صفحه را به یک صفحه فشرده کنید

یکی از مهم‌ترین اهداف هدر این است که بازدیدکننده را متقاعد کند که صفحه را به سمت پایین اسکرول کند و بقیه محتوا را ادامه دهد. اما یک گزینه برای نفی فشار ناوبری این است که بقیه صفحه را به طور کلی حذف کنید. در اصل، این به معنای فشرده سازی محتوا در یک صفحه است.

این می تواند به روش های مختلفی کار کند. می توانید محتوای کمتر مهم را به صفحات دیگر منتقل کنید، مانند صفحه اصلی Eagle Wing که از برگه های نوار کناری استفاده می کند. همچنین می توانید محتوا را با نمایش اسلاید خودکار فشرده سازی کنید. به عنوان مثال، چهار نقطه در سمت راست پایین طراحی صفحه اصلی PYTIA نشان می دهد که محتوای کنار تصویر متحرک در فواصل زمانی منظم تعویض می شود.

در ادامه بخوانید  نحوه پیدا کردن و استخدام یک طراح وب: راهنمای گام به گام

مزیت در اینجا این است که به کاربر اطلاعات کمتری داده می‌شود تا آن را به یکباره تجزیه و تحلیل کند، که باعث می‌شود هم خواندن و هم حفظ اطلاعات دلهره‌آور نباشد. اما مطمئناً، این استراتژی برای صفحات اصلی با اطلاعات زیاد برای انتقال مفید نخواهد بود، در این صورت باید به سلسله مراتب بصری تکیه کنید.

 

داستان خود را با رنگ بگویید

رنگ هم فرصتی کلیدی برای برندسازی است و هم ابزاری قدرتمند برای ارتباط با احساسات بازدیدکننده. به عنوان مثال، پس زمینه زرد پر جنب و جوش در طراحی صفحه اصلی فشرده به تازه را در نظر بگیرید. حتی قبل از خواندن کلمات، رنگ ترکیب شده با سگ شاداب به نظر می رسد شادی بخش است و باعث می شود احساس کنید که این محصول برای حل مشکلات آمده است.

بیشتر طراحی‌های وب برای پس‌زمینه‌های سفید استفاده می‌شوند، و در حالی که این می‌تواند ظاهری تمیز و منظم ایجاد کند، تنها گزینه شما نیست. به طور مشابه، حالت تاریک برای کاهش خستگی چشم که سفید روشن می تواند ایجاد کند، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این رویکردها کاربرد عملی خود را دارند، اما رنگ های زنده می توانند ارتباط شخصی تری با بازدیدکننده ایجاد کنند. برای انجام این کار، مطمئن شوید که در هنگام برنامه ریزی طرح های رنگی خود، احساسات مختلفی را که رنگ ها برمی انگیزند، مطالعه کرده اید.

رنگ همچنین می تواند در صفحه دیجیتال بسیار زیاد باشد، بنابراین شما می خواهید از آن به صورت استراتژیک استفاده کنید. پالت‌های رنگی ملایمی که با یک محصول فیزیکی مطابقت دارند، مانند صفحه اصلی GLAMRDiP، می‌توانند به محصول در صفحه دیجیتال جان بدهند. رنگ همچنین می تواند برای ایجاد نشانه های بصری برای هدایت چشم، مانند طراحی صفحه اصلی Piña Vida استفاده شود.

روی غوطه وری تمرکز کنید

مانند یک خانه واقعی، یک صفحه اصلی برای دعوت کردن است. قرار است بازدید کننده را به داخل بکشاند. و برخی از طراحی های صفحه اصلی این کار را به معنای واقعی کلمه از طریق یک تجربه همهجانبه انجام می دهند.

رابط های دیجیتال تمایل به احساس دور بودن و غیرشخصی بودن دارند، به همین دلیل است که کاربران می توانند به راحتی آن را ترک کنند. از سوی دیگر، غوطه ور شدن به معنای گنجاندن کاربر در دنیای صفحه وب است.

یکی از راه‌های ایجاد غوطه‌ور شدن، از طریق تصاویر بزرگ‌تر از حد معمول است، مانند پس‌زمینه‌های عکاسی عظیم در صفحه اصلی Toussaint Productions که تقریباً باعث می‌شود احساس کنید بخشی از مهمانی هستید. در همین حال، طراحی صفحه اصلی HDgov از یک تصویر تمام صفحه برای ایجاد دنیایی در وب سایت استفاده می کند.

ابزار دیگری برای غوطه ور کردن بازدیدکننده از طریق تعامل و انیمیشن است. هنگامی که یک بازدیدکننده احساس می‌کند صفحه به لمس آنها پاسخ می‌دهد (مانند نمونه nei.co) یا در حال شکستن به بعد سوم (مانند مثال BlueIO) است، کاوش سایت را تشویق می‌کند. این باعث می شود که صفحه اصلی کمتر شبیه به مطالعه اختصاص داده شده باشد و بیشتر شبیه یک موجود زنده باشد.

طراحی صفحه اصلی را دریافت کنید که شبیه خانه باشد

طراحی صفحه اصلی نه تنها اولین برداشت بازدیدکننده از یک نام تجاری است، بلکه بخشی از سایت است که معمولاً در صورت چسبیدن به آن، اغلب آنها را می بینند. به همین دلیل، یک طراحی صفحه اصلی عالی می‌تواند تجربه‌ای راحت و بدون درز را فراهم کند – مکانی که بازدیدکننده می‌تواند کفش‌های خود را پا کند و پاهای خود را بالا بیاورد.

همانطور که در سراسر نمونه هایی که در اینجا آورده ایم، دیدید، رویکردهای سبکی مختلفی برای طراحی صفحه اصلی وجود دارد. اما چیزی که باعث می شود یک طراحی صفحه اصلی واقعا عالی باشد، هم دید منحصر به فرد و هم یک طراح عالی است.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *